Over Liselore de maker.

Liselore heeft in 2011 de Nederlandse Keramiekopleiding afgerond. Vanaf 1996 volgde ze de Dutch Design Academy en de Hoge Hotelschool, waarbij ze stages liep in China (Xian) en Thailand (Bangkok). Hier is haar passie voor Aziatische keramiek en esthetiek ontstaan. En haar liefde voor de Chinese en Japanse theeceremonie. En niet in de laatste plaats haar liefde voor Robert, die ze ontmoette tijdens haar stage in Bangkok. inmiddels zijn er twee prachtige dochters: Anna en Eline.

Als peuter lieten Liselore’s ouders haar op de peuterspeelzaal achter bij de kleihoek en haalde haar daar ook weer op. Het heeft alleen een tijd geduurd voor ze de draaischijf ontdekte. Een grote passie van haar was koken maar na een aantal jaren als professioneel kok te hebben gewerkt merkte ze dat ze potten maken toch leuker vindt dan er in roeren. Toen ze voor het eerst achter de draaischijf ging zitten was het liefde op het eerste gezicht en is ze er nooit meer achter vandaan gekomen. 

Liselore haar specialisme is dat ze haar werk ontzettend dun draait. Vanuit haar design achtergrond is dit het antwoord op dun gegoten werk, wat je vaker ziet dan dun gedraaid keramiek. Dat er bij draaiwerk altijd de hand van de maker in het stuk achter blijft, spreekt haar meer aan dan strak gietwerk. De imperfectie emotioneert haar meer. Iets wat ze ook terug vindt in de wabi-sabi traditie uit Japan. De hoge technische vaardigheid die in je vingers moet zitten om dit werk te kunnen draaien maakt dat het nooit verveeld. Ze probeert bij ieder stuk de grenzen te verleggen in hoe de klei zich verder uit laat rekken. 

Glazuren zijn haar andere passie. Waar Liselore eerst vanuit schoonheid glazuren samen stelde probeert ze nu steeds meer verhaal te leggen in de glazuren waardoor de werken ook daardoor extra lagen krijgen. Inspiratie haalt ze van ver en dichtbij: De beroemde Haarlemse luchten voor de Hemisphere signatures en de Japanse traditie aangevuld met Nederlandse vondsten voor de Diffluence collectie. Haar eigen levenservaring zorgt steeds voor nieuwe invalshoeken waardoor het een ontdekkingsreis is die nooit ophoudt.